söndag 29 juni 2008

Resultatinriktad!

När jag satt i bilen igår, lyssnad jag på P3. Det var något skitprogram som handlade om en tjej som skulle få till en dejt med någon av killarna som ringde in. När hon beskrev sin drömkille för programledaren höll jag på att krocka i rondellen. Hon började med de vanliga: Smart, snygg, lätt till skratt, självständig, framåt osv. Men plötsligt säger hon det där hemska 2000-tals ordet som får mig att se rött: Resultatinriktad!

Plötsligt dök deras första möte i sängkammaren upp för min inre syn:

- Älskling vad vill du få ut av den här kvällen?
- Jag vill ha orgasm!
- Det är min målsättning också, va bra att vi strävar åt samma håll. Kommunikation är viktigt... Hur vill du ha den föresten, snabbt, långsamt, eller lite mittemellan?
- Lite mittemellan (fniss).
- Jag ska gör mitt bästa älskling, du vet att jag alltid gör allt för att uppnå mina mål. Resultatet kommer alltid i först rummet hos mig!
- Det är därför jag älskar dig så.

2 kommentarer:

Anne sa...

Tragikomiskt..... efter det första skrattet kommer känslan av sorg över hur det ser ut i världen...

Idag läste jag lite i en bok av Lennart Koskinen och kom att tänka på ett av dina tidigare inlägg. Så här stod det:
"Du får en miljon om du kan tala om för mig var Gud finns!"
-"Du får två miljoner om du kan tala om var Gud inte finns!"
(ur ett samtal om chassidisk vishet)

Varma tankar från mig

Staffan Alberts sa...

Jag ser Gud mest i naturen, men han finns lika mycket i betongen. Det är kärlek!