tisdag 1 juli 2008

Livet på landet

Nu har jag flyttat ut på landet. Stjärnsund prunkar av grönska. Igår, efter åskvädret, drog vi ut på Grycken med Davids bryggbåt. Slöjdimmor seglade över sjön, och himlen var magiskt vacker. Rosa, guld och blått. Toppen på kyrktornet stack upp ur dimman. Vi grillade, rökte pipa och hade det väldigt trevligt. Storstadsmänniskan ska försöka hitta lugnet och njuta av naturen. Men jag har märkt att det jag egentligen är mest intresserad av är mig själv. Jag, jag, jag. Jag vill bli bekräftad, älskad och uppmärksammad. Jag kommunicerar i ett över under förhållande. Ibland är jag öppen och visar mig, men då vill jag också bli sedd i min sårbarhet. Titta vilken mogen man jag är som kan prata känslor och allt. Det ska jag jobba på i sommar!
Det var en seg dag på jobbet idag. Hade skrivkramp. Pressade tillslut ur mig två texter. Har börjat tänka på dig igen. Ditt ansikte svichar förbi mina ögon titt som tätt. Jag vill hålla kvar bilden, men den är flyktig. Så fort jag vill dig för mycket försvinner du igen.

Inga kommentarer: