tisdag 15 juli 2008

Slav under teknologin!

Nu är jag avskuren från världen. Datorn har kraschat och där jag bor finns ingen täckning. Det är en stor utmaning. Egentligen har jag inte så enormt stort behov av att vara nåbar. Och helt strandsatt är jag trots allt inte, på jobbet kan jag ju ringa och maila, det gäller bara att planera lite. Trots detta våndas jag av att saker och ting inte fungerar som jag vill att de ska göra!
Jag tror att det i grund och botten handlar om kontroll. Är van att kolla mailen när jag vill, är van att kunna ringa när jag vill. Nu borde jag få mer tid till andra, viktigare saker. Men då dyker oron över att inte vara kontaktbar upp.  Så himla onödigt, och så energikrävande!!!
Egentligen borde jag njuta av att tekniken inte fungerar, det skulle kunna vara en lättnad. Resten av året kommer jag ju ända vara slav under den, så passa på och njut och gå långa skogspromenader istället, skriv naturromantiska dikter, eller något annat. Drick vin och bada.
Skit i tekniken, den kommer ändå dö en dag!

4 kommentarer:

Vildängel sa...

Kanske är det så att när man är onåbar via telefon, mail osv... blir det lättare att nå den andra kontakten... den som inte behöver teknik för att kopplas upp...
Lisa

Staffan Alberts sa...

Ja, jag hoppas på det. Nu kan jag inte skylla på något längre.

Anonym sa...

Senaste nytt:

http://bp3.blogger.com/_A_CRdm0Ce9g/SIeFe16LodI/AAAAAAAAAR4/UmCwQvHnwcA/s1600-h/rikard_palm.jpg

Staffan Alberts sa...

Snygg mustasch han odlat!