måndag 4 augusti 2008

Ta död på myten!

Det här med att män skulle ha dålig simultankapacitet måste vara en stor myt. När jag åkte upp till Stjärnsund med Alexandra igår, åt jag en Big Tasty, skrev sms, körde, hade åsikter om musiken och klappade henne på kinden samtidigt. 
Myten lever bara vidare  för att männen ska ha något att skylla på när det går åt helvete i köket eller med barnen. 
När jag var liten och tävlade i segling tvingades man lära sig att äta matsäck i storm. Ena foten la man på rodret, den andra ställde man på skotet, och i händerna hade man en mattermos med rykande varm ravioli och samtidigt gällde det att inte kapsejsa eller krocka med någon annan båt.

Allt handlar om träning!

2 kommentarer:

Anne sa...

Jag vill också ta död på myten men av motsatta anledningen. Jag som är kvinna men INTE kan/vill/klarar av att göra sjutton saker samtidigt får kommentarer som "Vaddå, du är ju kvinna, du ska ju kunna prata i telefon, laga mat, diska och byta blöja samtidigt". Detta gör mig så less. Varför måste man vara så himla effektiv? Jag vill fokusera på det jag gör och inget annat för gör jag det är jag totalt omedveten om vad jag håller på med.

Men jag är imponerad av dina aktiviteter under bilkörningen...:)

Staffan Alberts sa...

I efterhand kom jag på att det kanske inte är så bra att göra så mycket när man kör. Några dagar efter att jag skrev inlägget var jag på en allvarlig trafikolycka och rapporterade för tidningen. Det fick mig att tänka till lite. Men det tar inte bort poängen!