måndag 24 november 2008

Det gäller att lyssna!

Ännu en gång hamnade jag i att göra det jag tror jag bör göra, för att någon gång i framtiden skörda frukterna av mitt arbete. Jag studerar flitigt på dagarna för att bli präst någon gång, jag arbetar som vaktmästare för att få goda referenser till ansökan. Men allt det där ger mig bara huvudvärk när jag glömmer bort att leva.
Idag tog jag en lugn förmiddag med Alexandra. Jag märkte då hur jag försöker få saker överstökade. Jag vill bli klar och känna mig fri, men på bekostnad av att det som kallas NUET slutar att existera. Antingen frossar jag i oförrätter från det förgångna eller så väntar jag på den frälsande framtiden. Men det är i mitten jag ska vara. Som när jag och Alexandra tog en sopplunch idag och jag låtsades att min mössa drack saft. Det gäller att lyssna och vara närvarande som Grynet lärde mig.

När jag kom hem vid åttatiden var min innergård så här vacker:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur då att din mössa drack saft?

Anonym sa...

Den var törstig!