tisdag 16 september 2008

Diskar tankarna!

Idag när jag diskade upp lunchen fick jag en sån där märklig uppenbarelse av mig själv. I några ögonblick kände jag fullt förtroende till min väg och min person. Total acceptans!
Det är ofta just när jag diskar som de där förlåtande tankarna kommer över mig. När jag gör rent i det yttre, rensar jag tydligen upp i det inre också.


Var barnvakt några timmar på eftermiddag. När jag hämtade mina vänners son Simon Aranjeo på dagiset sa han till mig: "Du luktar Staffan."
"Är det en äcklig eller god doft", frågade jag.
"Nä, du luktar bara Staffan", svarade han då.
Det var skönt att höra, han har inte drabbats av värderandet i bra eller dåligt, gott eller äckligt ännu. Lukten ingav trygghet, han kände igen mig på doften och tog min hand när vi skulle gå till tunnelbanan.

Inga kommentarer: